ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH

w Wodzisławiu Śląskim

II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi i Integracyjnymi im. ks. prof. J. Tischnera Liceum Sztuk Plastycznych im. O. Boznańskiej
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi i Integracyjnymi
im. ks. prof. Józefa Tischnera
Liceum Sztuk Plastycznych im. Olgi Boznańskiej

Jubileusz 10-lecia Liceum Sztuk Plastycznych! Nadanie szkole imienia Olgi Boznańskiej!

8 grudnia zapisze się w historii ZSP w Wodzisławiu Śląskim, jako dzień wyjątkowy. Wtedy właśnie podsumowano obchody 10-lecia istnienia Liceum Sztuk Plastycznych, pieczętując je - na mocy Uchwały Rady Powiatu z dnia 27 stycznia 2022 r. - nadaniem szkole imienia Olgi Boznańskiej. Fundatorzy sztandaru - Rada Rodziców - przekazali to weksylium znaku szkoły Dyrektorowi i za jego pośrednictwem pocztowi sztandarowemu. Dyrektor Wojciech Komorek w swoim przemówieniu przedstawił biografię patronki, zaznaczył sukcesy szkoły artystycznej oraz odniósł się do wartości sztuki w życiu każdego z nas. Gościem uroczystości była również autorka pomysłu powstania szkoły plastycznej w Wodzisławiu Śląskim, poprzednia Pani Dyrektor ZSP – Anna Białek. W swoim wystąpieniu nawiązała do historii powstania szkoły i jej rozwoju. Doceniła wybór Olgi Boznańskiej jako patronki. Niech twórczość malarki stanie się natchnieniem dla naszych uczniów.
To wyjątkowe święto uhonorowano projektem artystycznym pod hasłem: „Przenikać ludzkie dusze…”, w którym można było podziwiać kreacje aktorskie naszych uczniów. Antonina Swoboda (4B), Laura (3D) i Julia Berger (4C), Hanna Konieczny i Jakub Czyż (2A) dostarczyli wielu emocji w poetyckim słowie. W tańcu zauroczyli nas : Zuzanna Halfar („Miraż”) , Maciej Cesarz (4A/„Miraż”) oraz Paulina Roga (3D/KTT„SPIN”). Pianinem „zawładnęła” Joanna Linow (3LSP).
W salach rysunku i malarstwa, w prawdziwej uczcie portretu, zgłębialiśmy czy uczniowie – wzorem patronki - „przeniknęli ludzkie dusze”, malując swoich nauczycieli. Pamiątką z uroczystości było zdjęcie przed autorskim muralem LSP z Olgą Boznańską.
Usłyszeliśmy wiele budujących słów od naszych gości, którzy docenili artystyczny rozwój naszej szkoły. Szkolne korytarze „lśniły” pracami dyplomowymi z ostatnich dwóch lat. Jesteśmy bardzo dumni z tego, w jakim tempie i jakości ucznia oraz zaplecza rozwija się nasza szkoła. Jak wspomniała Dyrektor Anna Białek: „zaczynaliśmy od jednej sali”. Po niespełna 10 latach uczniowie pracują w nowoczesnych pracowniach, wszechstronnie się rozwijają i zdobywają laury w wielu konkursach krajowych czy międzynarodowych. Doskonalą swój talent na uczelniach wyższych, rozsławiając dobre imię szkoły. Ruszamy w nowe dziesięciolecie z zacną patronką, pełni wiary w spektakularny sukces ucznia, a tym samym i szkoły.

Śladami Gustava Klimta - sławnego wiedeńczyka

9 grudnia klasy 1A, 1B i 4 Liceum Sztuk Plastycznych wybrały się w podróż "Śladami Gustava Klimta - sławnego wiedeńczyka". Zwiedziliśmy muzea, wystawiające obrazy Klimta, jak również innych austriackich i międzynarodowych artystów. Byliśmy w Belwederze Górnym - to nie tylko okazały, barokowy pałac, lecz także galeria sztuki z jednym z najcenniejszych zbiorów sztuki w Austrii – z najważniejszymi dziełami Gustava Klimta, Egona Schiele i Oskara Kokoschki. Następnie udaliśmy się do Muzeum Leopoldów.

Pomimo deszczu, spacerowaliśmy po Wiedniu, oglądając Pałac Hofburg - zimową rezydencję Habsburgów, Stare Miasto, bulwary Ringstrasse, ratusz, parlament, pomnik Marii Teresy, muzea Historii Sztuki i Historii Naturalnej. Dalszy spacer po starym mieście odbywał się ulicą Graben i Kärtnerstrasse, na której znajduje się gotycka katedra świętego Szczepana oraz Opera. Udało nam się również zobaczyć Dom Hundertwassera.

Grudzień w Wiedniu, to czas Jarmarków Adwentowych, na którym zakupiliśmy przysmaki wiedeńskie i pamiątki.

Kolejny raz pomagamy zwierzakom!

schroniskoOd poniedziałku (5.12) startujemy ze zbiórką pieniędzy na Schronisko dla bezdomnych zwierząt w Raciborzu🐶

W tym roku dążymy do pobicia naszego rekordu. W zeszłorocznej edycji udało nam się zebrać ponad 1900 zł, co pozwoliło na zakup 180 kg karmy, 125 litrów żwirku i transporter! Tym razem zawężamy zbiórkę jedynie do zbierania środków. Z powodu braku miejsca na składowanie artykułów rezygnujemy ze zbierania karmy itp. Za zebrane pieniądze zakupimy to, co akurat będzie potrzebne w schronisku.

ZACHĘCAMY DO WSPARCIA!❤️

Wspomnienia z wycieczki do Anglii i Irlandii

Na początku października 2022 r. uczniowie naszej szkoły udali się w niezapomnianą podróż, która zaczęła się od przeprawy promowej w Calais -Dover. Pomimo deszczu i wiatru, białe klify były doskonale widoczne, dzięki czemu bez problemu mogli powitać Wielką Brytanię. Jeszcze tego samego dnia przybyli do Londynu, aby zwiedzić Muzeum Historii Naturalnej i Muzeum Narodowe. Podróżowali metrem, pociągami i autobusami. Wstąpili także do sklepu Harrods oraz do Chińskiej Dzielnicy. Aby dotrzeć do Irlandii, przepłynęli promem do Roslare, gdzie czekała ich miła niespodzianka - hostel. Rankiem wyruszyli do Kilkenny. Ich oczom ukazał się zamek i piękny kościół; spotkali także burmistrza miasta.

Czytaj więcej...

II Powiatowy Konkurs YOU CAN SPEAK ENGLISH

25 listopada 2022 mieliśmy zaszczyt przeprowadzić już drugą edycję powiatowego konkursu YOU CAN SPEAK ENGLISH dla szkół średnich, który zaczyna cieszyć się uznaniem wśród młodzieży. Organizatorami tego wydarzenia byli: II Liceum Ogólnokształcące im. ks. prof. J. Tischnera w Wodzisławiu Śląskim oraz Szkoła Języków Obcych Pascal Connect.
Szkoła Języków Obcych Pascal Connect oraz wydawnictwo Oxford University Press zadbały o to, aby trud zmagać został doceniony i było o co walczyć, fundując bardzo atrakcyjne nagrody.
W tej edycji konkursu uczestnicy zaprezentowali swoje umiejętności językowe w trzech konkurencjach: dyskusja na podstawie materiału stymulującego, przedstawienie własnej interpretacji scenki z filmu, kabaretu lub znanego komika oraz spontaniczna rozmowa
z native speakerem. W skład niezależnego czteroosobowego jury weszli native speakerzy oraz dyrektor Szkoły Języków Obcych Pascal Connect wraz z przedstawicielem wydawnictwa Oxford Univesity Press. Wystąpienia kandydatów były oceniane pod kątem płynności wypowiedzi, wymowy, poprawności gramatycznej oraz precyzji.
Podczas przerw oraz w oczekiwaniu na wyniki uczniowie wymieniali swoje poglądy na temat wykonanych zadań oraz zawiązywali nowe znajomości delektując się różnymi wypiekami oraz napojami, opiekunowie zaś mogli zapoznać się z nowymi pozycjami wydawnictwa Oxford University Press.

Wyniki konkursu:

Czytaj więcej...

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.