ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH

w Wodzisławiu Śląskim

II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi i Integracyjnymi im. ks. prof. J. Tischnera Liceum Sztuk Plastycznych im. O. Boznańskiej
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi i Integracyjnymi
im. ks. prof. Józefa Tischnera
Liceum Sztuk Plastycznych im. Olgi Boznańskiej
  • Perspektywy

Relacja z wyjazdu do Rennes we Francji w ramach realizacji projektu Greener World - 24-29 marca 2015

Wtorek 24 marca był dla nas dniem podróży. Godziny spędzone na lotnisku, w samolocie, na peronie i w TGV ciągnęły się w nieskończoność – łącznie podróżowaliśmy około 14 godzin. Jednak po przyjeździe do Rennes, malowniczego miasta położonego w północno-zachodniej części Francji, czuliśmy, że było warto. Następny dzień był równie intensywny - zaczęliśmy od zwiedzania imponującej szkoły naszego projektowego partnera - liceum im. Jana Pawła II w Saint Gregoire, uczestniczyliśmy w lekcjach francuskiego, a po lunchu, udaliśmy się do centrum Rennes. Pogoda zmieniała się jak w kalejdoskopie lecz to nie powstrzymało nas od zachłyśnięcia się urokiem i atmosferą stolicy Bretanii. Gra miejska okazała się świetnym pomysłem, aby poznać historię miasta i zwrócić uwagę na szczególne piękno tego miejsca.

Kolejny dzień postawił przed nami nowe wyzwania – pracowaliśmy nad realizacją zagadnień merytorycznych projektu. Zaczęliśmy od przygotowywania makiety ekologicznego miasta. Naszym zadaniem było wykorzystać wiedzę zdobytą na wcześniejszych etapach realizacji projektu i przekuć teorię w rozwiązania praktyczne. Każda międzynarodowa grupa uczniów miała własną wizję zielonego miasta; były one zupełnie odmienne, ale równie inspirujące. Później przeszliśmy do prezentacji projektowych działań lokalnych – przedstawiliśmy prezentację multimedialną z debaty oksfordzkiej „There should be no limitations on CO2 emission" przeprowadzonej w naszej szkole. Po południu zwiedziliśmy sortownię śmieci, gdzie sprawdzono ile wiemy na temat odzyskiwania surowców i ich właściwego sortowania w gospodarstwach domowych. Dzień zakończyliśmy w szkole wieczorem z tradycyjnymi dla regionu tańcami i wspólną uroczystą kolacją.
W piątek rano odwiedziliśmy władze goszczącego nas miasta Saint Gregoire i przekazaliśmy okolicznościowy upominek władz Powiatu Wodzisławskiego. Następnie zwiedziliśmy elektrownię wodną położoną u ujścia rzeki Rance, jedną z nielicznych, które wykorzystują pływy morskie. W trakcie dalszej podróży wszyscy wypatrywaliśmy usytuowanego na wyspie pływowej wzgórza Saint-Michel, które podbiło nasze serca już z odległości kilku kilometrów. By znacznie się do wyspy zbliżyć zmieniliśmy nasz środek transportu na dość osobliwy autobus z dwoma kierownicami... jedną z przodu, drugą z tyłu pojazdu. Wzgórze Saint-Michel oglądane z bliska okazało się jeszcze ciekawsze niż z daleka. Jednak widok, który czekał na nas u samej góry przekraczał nasze wyobrażenia. Po kilkugodzinnym spacerze w niesamowitych okolicznościach przyrody wróciliśmy do rodzin goszczących, by następnego dnia rano znów wsiąść w TGV i wyruszyć w drogę do Paryża.
Wizyta w stolicy Francji była dla nas uwieńczeniem całego wyjazdu. Paryż przywitał nas prawdziwie wiosenną aurą dzięki czemu udało nam się podczas 24-kilometrowego spaceru obejrzeć najważniejsze miejsca tego pięknego miasta – katedrę Notre-Dame, Luwr, Plac Zgody, Pola Elizejskie, Łuk Triumfalny, wieżę Eiffla, bazylikę Sacré-Cœur i wiele innych.
Cały wyjazd do Francji i związane z nim obrazy, smaki, emocje i zawarte znajomości na długo zostaną w naszej pamięci.

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.