W pierwszym dniu królowały języki romańskie. Nauczyciele, absolwenci a także zaproszeni goście z uczelni wyższych (ATH w Bielsku-Białej i UJ) zaangażowali młodzież w szereg zajęć. I tak można się było dowiedzieć jak wygląda codzienne życie współczesnego Francuza i Włocha, poznać kulturę Meksyku z punktu widzenia pracującej tam młodej Polki oraz zaznajomić się z pułapkami zawodu tłumacza.
Drugi dzień stał pod znakiem angielskiego. Tym razem gościliśmy wykładowców z PWSZ w Raciborzu, którzy przybliżyli uczniom sprawy współczesnej polonii amerykańskiej. Podczas innych zajęć w centrum uwagi były m.in. święta brytyjskie, międzykulturowe różnice w sposobie odżywiania, nowoczesne sposoby uczenia się języków obcych. Niewątpliwą atrakcją tego dnia były zajęcia z mieszkającą w Polsce Amerykanką, która opowiedziała o różnicach kulturowych pomiędzy naszymi krajami.
W dniu trzecim nastąpiła nieoczekiwana zamiana miejsc. W klasach prym wiedli uczniowie, wcielający się w rolę wykładowców. Uczennice, które mają za sobą kilkuletnie doświadczenie życia w Wielkiej Brytanii lub Kanadzie starały się przybliżyć kolegom realia życia "tam" w porównaniu z życiem "tu". Kto inny dzielił się swoim zamiłowaniem do współczesnej literatury fantasy. Były także relacje z podróży do Australii, lekcje konwersacji w języku angielskim prowadzone przez maturzystów dla młodszych kolegów. Wielkim zainteresowaniem cieszył się wykład Pani dr Cecylii Tatoj z Uniwersytetu Śląskiego, która zajęła się profilem psychologicznym współczesnego Hiszpana. Na deser spotkanie z "Italiano vero" uzmysłowiło uczniom, jak ważna w komunikacji jest gestykulacja.
Projekt "Współczesny świat na językach" udowodnił, że otwarte relacje na linii nauczyciel - uczeń i uczeń - nauczyciel są zdecydowanie mocną stroną naszej szkoły, która jest nie tylko instytucją oświatową, lecz także środowiskiem życia. Krótko mówiąc: do takiej szkoły chce się chodzić :)