Z wielką radością informujemy, że nasz uczeń, Nikodem Dyszy z klasy 3B, osiągnął ogromny sukces, kwalifikując się do etapu centralnego Olimpiady z Historii Sztuki. To niezwykłe wyróżnienie świadczy o jego pasji, wytrwałości oraz dogłębnej wiedzy na temat historii sztuki.
Nikodem przeszedł przez etap szkolny i okręgowy, mierząc się z wymagającymi zagadnieniami dotyczącymi różnych epok, stylów artystycznych oraz wybitnych dzieł sztuki. Jego sukces to efekt wielu godzin pracy, analizy dzieł malarskich, rzeźbiarskich oraz architektonicznych, a także doskonałej znajomości kontekstów historycznych i kulturowych.
Przed Nikodemem teraz największe wyzwanie – etap centralny, w którym zmierzy się z najlepszymi młodymi pasjonatami sztuki z całego kraju. Jesteśmy pełni podziwu dla jego zaangażowania i wierzymy, że jego wiedza oraz talent pozwolą mu osiągnąć kolejny sukces.
Gratulujemy Nikodemowi i trzymamy kciuki za finałowy etap olimpiady!
Z okazji tegorocznego Dnia Patrona dokonujemy reaktywacji naszej witryny – ,,Głos Tischnera’’. To miejsce, w którym uczniowie naszej szkoły mogą pochwalić się swoją twórczością literacką.
,,Głos Tischnera’’ to głos ludzi młodych.
Głos poetów, dziennikarzy, piszących opowiadania.
Głos osób wrażliwych na piękno literatury.
Kto może napisać tekst na stronę?
Każdy 😊
Jakie teksty będą umieszczane w ,,Głosie Tischnera’’?
Teksty poetyckie, opowiadania, felietony, teksty dziennikarskie, eseje, wywiady… ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia!
Gdzie znaleźć stronę?
Link do ,,Głosu Tischnera'' znajduje się na stronie główniej szkoły.
Komu przekazać gotowy tekst?
Nauczycielkom języka polskiego.
Czy pod tekstem będzie umieszczone imię i nazwisko autora?
To zależy od Ciebie, możesz publikować pod pseudonimem artystycznym.
Nowości na stronie ,,Głos Tischnera’’ opublikowane w marcu:
Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia ,,Głosu Tischnera’’.
Marzec to miesiąc urodzin naszego patrona: profesora Józefa Tischnera. Z tej okazji w naszej szkole odbył się konkurs poetycko-malarski. Inspiracją dla uczniów do tworzenia wierszy lub dzieł sztuki stały się słowa naszego patrona:
,,Wszystko jest darem. A najbardziej i najgłębiej darem są ludzie. Trzeba się ucieszyć człowiekiem’’.
Z radością ogłaszamy wyniki:
Poezja
1.miejsce – Maria Kazimierczak, klasa 2B
2.mejsce – Karolina Migas, klasa 2B
3.miejsce – Aleksandra Kłosok, klasa 2F
Sztuka
1.miejsce – Anna Pawlas, klasa 2 LSP
2.miejsce – Nikola Wróblewska, klasa 3D
3.miejsce – Emilia Burda, klasa 2 LSP
Najlepsze prace będzie można obejrzeć na wystawie poświęconej naszemu paronowi. Wiersze oraz twórczość malarska zostaną również opublikowane na stronie Głos Tischnera – witrynie poświęconej twórczości naszych uczniów.
Rozdanie nagród odbędzie się w kwietniu podczas uroczystego otwarcia sali wykładowej poświęconej zarówno profesorowi Józefowi Tischnerowi, jak i patronce Liceum Szkół Plastycznych – Oldze Boznańskiej.
Z ogromną dumą informujemy, że Jakub Czyż z klasy 4A został zakwalifikowany do finału XXIII Olimpiady Lingwistyki Matematycznej. Jakub znalazł się w wąskim gronie 97 uczestników z całej Polski, którzy będą mieli szansę powalczyć o najwyższe laury już 5 kwietnia w Instytucie Matematycznym Uniwersytetu Wrocławskiego.
Gratulujemy niesamowitego sukcesu i mocno trzymamy kciuki za finał!
Poniżej krótki opis zadań z etapu okręgowego Olimpiady, których rozwiązanie zapewniło Jakubowi kwalifikację do finału.
Zadanie 1 polegało na rozszyfrowaniu działań arytmetycznych w amsterdamskim dialekcie holenderskiego języka migowego (Nederlandse Gebarentaal, NGT) przedstawionych w uproszczonym systemie SignWriting, a następnie poprawne zakodowanie w tym języku podanych działań arytmetycznych.
W zadaniu 2 należało przeanalizować dane z języków pochodzących z południowej Afryki: wymarłego n|uu i krytycznie zagrożonego sasi z językami tswana oraz afrikaans, które są w powszechnym użyciu i mają status języków urzędowych RPA. Po przeprowadzonej analizie należało dokonać przekładu krótkich zdań na języki tswana i afrikaans.
W celu rozwiązania zadania 3 należało na podstawie podanych przykładowych zdań i ich tłumaczeń przeanalizować aspekty gramatyki i ortografii języka nienieckiego. Punkty można było zdobyć m.in. za poprawne przetłumaczenie kilku zadanych zdań z języka polskiego na nieniecki oraz kilku z nienieckiego na polski.
7 marca nasz Samorząd Uczniowski wziął udział w inspirującym szkoleniu "Moc Samorządu! Tworzymy przyszłość szkoły przez uczniowską aktywność", które odbyło się w WOMie w Rybniku.
Podczas spotkania mieliśmy okazję wymienić doświadczenia z przedstawicielami samorządów innych szkół, zdobyć cenne wskazówki i zainspirować się ich działaniami. Dzięki temu mogliśmy zaplanować nowe inicjatywy, które wzbogacą życie naszej szkoły i jeszcze bardziej zaangażują uczniów!
Wrócili pełni energii i pomysłów – szykujcie się na nowe, ekscytujące projekty!